zaterdag 13 juni 2026

Petar Stoskovic keert voor de derde maal terug bij UNA

Zeelst – Voetbalvereniging UNA maakte vandaag in een persbericht bekend dat doelman Petar Stoskovic komend seizoen opnieuw terugkeert naar Zeelst. Na eerdere succesvolle periodes kiest Stoskovic bewust voor een derde termijn bij de huidige 3e divisionist.

De nu 32-jarige Stoskovic geeft aan dat UNA voor hem inmiddels meer is dan een vereniging: het voelt als thuis. In zijn eigen woorden is UNA “mijn club geworden”, een plek waar hij zich prettig voelt en waar hij zich volledig kan focussen op prestaties binnen èn buiten het veld. Daarnaast speelde de sterke band met de groep een belangrijke rol in zijn keuze. Veel van zijn teamgenoten zijn in de loop der jaren echte vrienden geworden. Petar kijkt er dan ook naar uit om opnieuw samen met hen op het veld te staan en bij te dragen aan de sportieve ambities van UNA.

Bij aanvang van het seizoen 2018/2019 kwam Stoskovic voor het eerst onder de late te staan bij UNA. Hij had toen de overstap gemaakt van FC Den Bosch O21 naar Zeelst. Zijn keeperskwaliteiten waren ook bij de betaald voetbal organisaties opgevallen, want in de zomer van 2020 maakte hij de overstap naar FC Dordrecht. Na een tussenstap bij OFC en vervolgens SteDoCo, was Stoskovic bij aanvang van het seizoen 2022/2023 voor de tweede maal in Zeelst te bewonderen. In 2025 probeerde Petar het hogerop bij 2e divisionist De Treffers, waar hij momenteel eerste doelman is. Maar komend seizoen is hij dus opnieuw en voor de derde maal terug in Zeelst.